مدیریت آنلاین
... چقــــــدر دیر می فهمیم که زندگــــــی همین روزهاییست که منتظــــر گذشتنش هســتیم... 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

تبلیغات غیر شخصی ، تبلیغات پیشبرد فروش و روابط عمومی سه ابزار مهم تبلیغات پیشبردی جمعی اند . این سه ابزار در مقایسه با فروشندگی شخصی که خریداران خاصی را مورد توجه قرار می دهد ، ابزارهای بازاریابی جمعی نامیده می شوند .

 

تبلیغات غیر شخصی :

گونه ای استفاده از رسانه های جمعی است که مستلزم پرداخت هزینه باشد . این گونه تبلیغات که با هدف اطلاع رسانی ، متقاعد کردن و یادآوری کالاها یا سازمان توسط فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد ، یکی از ابزارهای بسیار مهم تبلیغات پیشبردی به حساب می آید . بازاریابان امریکایی همه ساله مبلغی در حدود 125 میلیارد دلار صرف تبلیغات غیر شخصی می کنند. تبلیغات غیر شخصی ، دارای اشکال گوناگون و موارد استفاده مختلفی است .

 

تصمیم درباره تبلیغات غیر شخصی ، فرآیندی پنج مرحله ای است . این پنج مرحله عبارتند از : تعیین اهداف ، تصمیم درباره بودجه ، پیام و رسانه و ارزیابی نتایج آن . تبلیغ کنندگان باید از ابتدا روشن کنند که آیا هدف از انجام تبلیغات ، اطلاع رسانی است یا متقاعد کردن و یا یادآوری به خریداران . بودجه تبلیغاتی را می توان بر اساس استطاعت مالی ، درصدی از فروش ، برابری با رقبا یا اهداف و انجام کار تعیین کرد . تصمیم راجع به پیام تبلیغاتی مستلزم تهیه و تنظیم چند پیام ، ارزیابی آنها و اجرای مؤثر آنها است . تصمیم در خصوص رسانه نیز مستلزم تعیین جمعیت هدف دسترسی ، تعداد دفعات پخش ، اهداف تأثیر گذاری تبلیغات ، انتخاب انواع رسانه های اصلی ، انتخاب وسایل ناقل و زمانبندی رسانه است . سرانجام ، ارزیابی نتایج ، ارزیابی میزان تأثیرات برنامه بر ارتباطات و فروش است ، قبل از انجام تبلیغات ، حین اجرا و پس از انجام آن.

 

تبلیغات پیشبرد فروش از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت ، نظیر کوپن ، کالاهای ویژه ، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می شود و هدف از آن ، ترغیب مصرف کنندگان ، فروشندگان و واسطه های فروش کالای شرکت است . رشد هزینه های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه های تبلیغات غیر شخصی بوده است .تبلیغات پیشبرد فروش ، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش ، انتخاب ابزار ، تهیه برنامه ، پیش آزمون و اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است.

 

روابط عمومی عبارتست از کسب نام و اعتبار مناسب و ایجاد یک تصویر ذهنی مطلوب برای شرکت . با وجود اینکه روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و رجحان در مشتری از توان خوبی برخوردار است ، اما به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تبلیغات پیشبردی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد . روابط عمومی نیز مستلزم تعیین اهداف ، انتخاب پیام های روابط عمومی و وسیله ناقل پیام ، اجرای برنامه روابط عمومی و ارزیابی نتایج آن است .

  

برگرفته از کتاب اصول بازاریابی ، نوشته فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ، ترجمه بهمن فروزنده ، نشر آموخته 

 

[ چهارشنبه ٩ دی ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:٥٠ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور گرگان کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد علی اباد کتول دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد قائم شهر
موضوعات وب
امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت