مدیریت آنلاین
... چقــــــدر دیر می فهمیم که زندگــــــی همین روزهاییست که منتظــــر گذشتنش هســتیم... 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

کارت بازرگانی چیست؟

 

یکی از مدارک اصلی که در رابطه با مبحث واردات / صادرات کالا الزام داشته و جزو یکی از ارکان اساسی این مقوله میباشد (  کارت بازرگانی  ) است  که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران توسط مرکز و یا شهرستانها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر میگردد .

 بدیهی است مدت اعتبار این کارت حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال بوده که در صورت تائید توسط وزارت بازرگانی معتبر میباشد .

 ضمناً داشتن کارت بازرگانی برای واردات / صادرات الزامی بوده که حین ثبت سفارش کالا جزو مدارکی است که توسط بانکها از متقاضی اعتبار درخواست میگردد .

 شرایط اخذ کارت بازرگانی  :


ادامه مطلب
[ شنبه ٢٠ تیر ۱۳۸۸ ] [ ٢:٤٠ ‎ب.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

کارآفرین

 

کارآفرینی عبارت است از فرایند خلق چیزی جدید و پذیرش مخاطرات و سود حاصل از آن است.

به عبارت دیگر، کارآفرینی فرایند خلق چیزی جدید و باارزش است که بااختصاص زمان و تلاش لازم و درنظر گرفتن ریسک های مالی، روانی واجتماعی و رسیدن به رضایت فردی و مالی و استقلال به ثمر می رسد.

این تعریف دارای چهار جنبه اساسی است:

1 - کارآفرینی مستلزم فرایند خلق است. خلق هرچیز ارزشمند و جدید. این خلق باید برای کارآفرین و مخاطبی که این خلق برای او انجام شده است ارزش داشته باشد؛

2 - کارآفرینی مستلزم وقف زمان و تلاش کافی است؛
3 - درنظر گرفتن ریسک های اجتناب ناپذیر لازمه کارآفرینی است؛
4 - در کارآفرینی، رضایت شخصی از استقلال کاری به وجود می آید.
در تعاریف مربوط به کارآفرینی جنبه های مشترکی در همه تعاریف وجود دارد: ریسک‌پذیری، خلاقیت، استقلال و پاداش.

کارآفرین کیست؟
- کارآفرین کسی است که فرصتی را کشف و برای پیگیری و تحقق آن، سازمان مناسبی را ایجاد می کند.



ادامه مطلب
[ شنبه ٢٠ تیر ۱۳۸۸ ] [ ٢:۳۳ ‎ب.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

مدیریت زمان

وقت هرچه باشد طلا نیست!

اشاره:

شاید فکر، کنید می خواهیم شوخی کنیم. زیرا از قدیم به ما عکس این مطلب را گفته اند! و ادبیات ایرانی پر است از سخنان نغز و دلنشینی که نسبت به ارزش و قدر و منزلت وقت بیان داشته اند. آری، من هم با شما موافقم ولی شاید توجه کرده باشید که متأسفانه این گفتارها، چندان در نحوه زندگی مردم ما تأثیر نکرده است!

اشتباه نکنید! این بار قرار نیست با مقاله ای از سری بحث های آسیب شناسی اجتماعی مواجه شوید! بلکه روی سخن با شما خواننده عزیز است که به قدرت عظیم و سرمایه گرانبهایی که در وجودتان نهاده شده، واقفید. بر این اساس اگر وقت و زمان، گرانبهاست، بخاطر ارزشمند بودن انسان است و الا چگونه می تواند بخودی خود ارزشمند باشد؟ در این صورت با ما موافق خواهید بود اگر بگوئیم:

ای انسان! وقت طلا نیست؛

تو گرانبهاترینی ...

 


ادامه مطلب
[ شنبه ٢٠ تیر ۱۳۸۸ ] [ ٢:۳۱ ‎ب.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

دروس رشته مدیریت بازرگانی مقطع کارشناسی :

 

1-اصول حسابداری 1

2-اصول حسابداری 2

3-اقتصاد خرد

4-اقتصاد کلان

5-آمار و کاربرد در مدیریت 1

6-آمار و کاربرد در مدیریت 2

7-بازاریابی و مدیریت بازار

8-بازاریابی بین الملل

9-بازرگانی بین الملل

10-بهره وری و تجزیه و تحلیل در سازمان

11-پول و ارز و  بانکداری

12-تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم

13-تحقیق در عملیات 1

14-تحقیق در عملیات 2

15-تحقیقات بازاریابی

16-توسعخ اقتصادی و برنامه ریزی

17-حسابداری صنعتی 1

18- حسابرسی 1

19-حقوق اساسی

20-حقوق بازرگانی

21-حقوق بازرگانی بین الملل

22-روابط صنعتی

23-روانشناسی کار

24-روش تحقیق در مدیریت

25-ریاضیات و کاربرد در مدیریت 1

26-ریاضیات و کاربرد در مدیریت 2

27-زبان تخصصی 1

28-زبان تخصصی 2

29-زبان تخصصی 3

30-زبان تخصصی 4

31-سازمان پولی و مالی بین الملل

32-سمینار در مسایل بازاریابی

33-سمینار در مسایل مالی

34-سیاست پولی و مالی

35-سیستم های خرید و انبارداری و توزیع

36-سیستم های اطلاعات مدیریت

37-مبانی سازمان و مدیریت

38-مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن

39-مدیریت استراتژیک

40-مدیریت تولید

41-مدیریت مالی 1

42-مدیریت مالی 2

43-مدیریت رفتار سازمانی

44-مدیریت منابع انسانی

45-کامپیوتر و کاربرد در مدیریت

[ شنبه ٢٠ تیر ۱۳۸۸ ] [ ٢:٢٦ ‎ب.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

مدیریت بازرگانی چیست؟

 

هدف از این رشته عبارت است از : آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه . افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی ، اقتصادی ، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید . ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای . نقش و توانایی : فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی ، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند ، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند .

[ شنبه ٢٠ تیر ۱۳۸۸ ] [ ٢:۱٥ ‎ب.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

دانش اگر در ثریا هم باشد مردمانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت... پیامبر اعظم(ص)
موضوعات وب
امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت