مدیریت آنلاین
... چقــــــدر دیر می فهمیم که زندگــــــی همین روزهاییست که منتظــــر گذشتنش هســتیم... 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

سالها پیش آنقدر از فشارهای پروژه و دشوار بودن تولید نرم افزار در ایران خسته شده بودم که با یکی از دوستان هم دانشگاهی تصمیم گرفتیم یک شغل شرافتمندانه انتخاب کنیم! این بود که مشاغل مختلف را علمی، بررسی کردیم و آخر از همه تصمیم گرفتیم یک میوه فروشی باز کنیم! چرا؟ به هزار و پانزده دلیل! 15 دلیلش را می نویسم، هزارتای بقیه اش را خودتان خواهید دانست:


1- عدم وجود گارانتی: بعد از فروش نرم افزار باید آن را گارنتی کنی. برخلاف بسیاری از مشاغل که شما بابت گارانتی پول اضافه می گیرید و نزد خود نگه می دارید، در نرم افزار بر عکس عمل می شود و این کارفرمای شماست که از شما تضمین (درصدی از قرارداد، چک تضمین، سفته و یا ضمانت نامه بانکی یا همه مواد) می گیرد. در حالیکه میوه فروشی گارانتی ندارد، جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود.


2- بازه کوتاه زمان فروش: یک پروژه نرم افزاری ماهها طول می کشد و باعث فرسایش نیروی کار می شود در حالیکه در میوه فروشی، صبح زود بار میوه و سبزی می آوری، حداکثر تا ظهر سبزی ها تمام می شود، میوه ها هم، بسته به محیط شما، در مدت زمان کوتاهی فروش می روند و شما بازهم بار جدیدی می آورید.

 
3- تغییر نیاز ندارید: رایج است که نیازهای مشتری تازه زمانی آشکار می شود که شما نرم افزار را فروخته اید و مشتری متوقع است که در چارچوب همان قرارداد تغییرات اعمال شود، حتی اگر ماهیت تغییر کند. اما در میوه فروشی، خریدار که از مغازه خارج شد شما دیگر مسؤولیتی ندارید، اگر تصمیمش عوض شد، شما نگران نیستید، یک کالای جدید به وی می فروشید.


3- عدم محصول ارجاعی: در نرم افزار اگر محصول شما کار نکرد و یا قدیمی شد مشتری یا ارجاع می دهد و یا دیگر سراغش نمی آید، در میوه فروشی شما میوه سالم را به مردم به قیمت گران، میوه نیمه خراب را ارزان تر به مردم کم درآمد تر و احتمالا میوه کاملا خراب را به آبمیوه فروشی ها و نمی دانم لواشک سازی ها می فروشید!


4-واسطه گری به جای تولید: در میوه فروشی شما محلی برای عرضه کالای دیگران هستید، معمولا افزایش قیمت بین میدان میوه و تره بار با مغازه شما چند برابراست . اما در نرم افزار شما تولید می کنید و دردسر های آن را دارید تازه در انتها و پس از کسر انواع مالیات و بیمه هزینه تولید را در بیاورید خیلی هنر کرده اید!


5-مدیریت نیروی انسانی، خیر! : شما در شرکت نرم افزاری با نیروی لوس و نازک نارنجی کارشناس سروکار دارید که کافی است یک کم ناراحت شود، هوس کانادا به سرش می زند، اما در میوه فروشی یکی دو کارگر از برادران افغانی می گیرید، مثل ساعت برای شما کار می کنند و غر که نمی زنند هیچ با همه سختی ها هم می سازند.

 
6-فصلی بودن کار، تعطیل: در تولید و فروش نرم افزار شما وابسته به زمان هستید، برای مثال دولتی ها معمولا در ماه های خاصی خرید بیشتری می کنند، یا در فروردین و اردیبهشت شما با افت فروش مواجه می شوید، اما در میوه فروشی هر فصلی میوه خودش را دارد و شما آن را می آورید، هر میوه ای هم طرفدار خاص خودش را دارد و شما تقریبا در همه سال فروش خود را یکنواخت خواهید داشت. شب عید ها هم که جای خودش را دارد و شما پوست خلایق را حسابی خواهید کند.


7- بازار دائمی: نرم افزاری ها مانند یک کارگر ساختمانی هستند، باید ساختمانی ساخته شود تا به آنان نیاز باشد، وقتی بودجه

کشور صفر شود که نمی توان پروژه ای تعریف کرد که نرم افزاری روی آن کار کند، چون هنوز از دیدگاه اغلب تصمیم گیرندگان ما، نرم افزار یک کار تشریفاتی است. اما میوه فروشی نیاز روز مردم است، همه هر روز خرید خودشان را دارد، وضع مردم بد هم بشود باز هم مهمانی می آید که شما وادار شوید حتما میوه خوب بخرید.

 
8-درهم است: در نرم افزار شما قاصر هستید از اینکه به یک مشتری بفهمانید نرم افزار با نرم افزار متفاوت است. چون با یک چیز انتزاعی طرف است، بین نرم افزاری حسابداری 5 هزارتومانی با حسابداری 10 میلیون تومانی فرقی قائل نیست. در حالیکه در میوه فروشی ، مشتری تفاوت سیب با سیب را در می یابد و اگر دنبال کیفیت خوب است پولش را هم می پردازد.


9- شما فقط میوه را می فروشید: در نرم افزار وقتی شما نرم افزاری عرضه می کنید، داستان عرضه خدمات پس از فروش شروع می شود، آموزش کاربران -بعضا واقعا تعطیل!- تبدیل اطلاعات و انتقال آنها از سیستم قدیمی به جدید، عرضه سخت افزار، نگرانی از کارکردن نرم افزار روی هر نوع سخت افزار آشغالی که مشتری به شما می دهد و ... اما در میوه فروشی، شما فقط میوه را می فروشید اینکه هندوانه را چطور می خورند، گیلاس را چطور؟ اینکه آیا مشتری ظرف مناسبی برای نگهداری میوه دارد و یا خیر نیز به شما ربطی ندارد.

 
10- یک بار برای همیشه، هرگز: نرم افزار را که می فروشید مشتری توقع دارد این نرم افزار مادام العمر باشد برایش ، به سادگی حاضر نیست قرارداد پشتیبانی و ارتقاء نرم افزار ببندد، اما همه می دانیم که یک میوه را برای همه سال نمی توان نگه داشت، خورده می شود بالاخره! باید میوه جدیدی خرید!


11- باگ: خرابی میوه نگرانی ندارد، روشهای نگهداری میوه معلوم است و اگر شما یک کم تجربه پیدا کنید می توانید به سادگی آن را نگهداری کنید، اما در نرم افزار آنقدر مشکلات متعدد و متفاوت پیش می آید که شما گیج می شوید که این خطا از کجاست و راه حلش چطور است؟ مناطق بحرانی ، آنقدر خطایابی را سخت می کنند که شما نیاز به فاز مجزایی برای آن پیدا می کنید و هزینه زیادی برای هر خطا می پردازید، تازه تضمینی وجود ندارد که همه خطا ها را پیدا کرده باشید و روز تحویل به مشتری، جلوی چشم وی، آنقدر سیستم خطا می دهد که شما آب می شوید و زمین می روید.

 
12-آن که خربزه می خورد پای لرزش می نشیند: شما مسؤول نحوه استفاده مشتری از میوه نیستید، مهم نیست برایتان که در عزا بخورند یا در عروسی، مهم نیست که به طرف نمی سازد یا می سازد. اما در نرم افزار، کافی است از نرم افزار شما سوء استفاده شود، نمی دانم چرا یقه شما را می گیرند که چرا از طریق نرم افزار شما به ما آسیب وارد شد، چرا هک شد، چرا ....؟


13-دوره بازپرداخت سریع: در میوه فروشی به محض فروش میوه پولتان را می گیرید، اما در نرم افزار تازه پروژه را که تحویل دادید و صورتجلسه کردید، باید بدوید به دنبال پولتان، آنقدر این پول دادن دیر و تکه تکه می شود که به نوش داروی پس از مرگ سهراب می ماند، به شکلی که بعضی وقت ها بی خیال پولتان می شوید.

 
14- تنوع مشتری: شما در یک شرکت نرم افزاری با طیف خاصی از مشتری سروکار دارید، یا دولتی یا خصوصی یا آموزشی یا ... اما در میوه فروشی شما قیدی برای مشتری ندارید، زن و مرد، کوچک و بزرگ، دارا و ندار، پیر و جوان، شهری و روستایی ،... همه به نوعی مشتری شما هستند، آنهم مشتری دائمی که از همه چیز می گذرد الا از خوردن!
15- کپی رایت: در میوه فروشی نمی توانید یک میوه را بخرید و تکثیر کنید، در نرم افزار می توانید، خوب هم می توانید. اگر تولید کننده ناراحت هم شد مهم نیست، چون یا قانون کافی نداریم و یا آنقدر این قضیه پیچیده است که شما بی خیال می شوید.


.....
برای تصمیم گرفتن کافی نیست!؟

IT

نمی دانم چرا با وجود همه این استدلال های منطقی، میوه فروش نشدم. آرزو می کنم حداقل یک نفر این مطلب را بخواند و به راه راست هدایت شود!

 

منبع  سایت راهکار مدیریت

[ یکشنبه ٢٩ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:٢۱ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

در یکی از کلاس های دانشگاه استنفورد، استاد در حال شرح دادن مفهوم بازاریابی به دانشجویان خود بود...

1) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله میرین پیشش و می گین : "من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج کن" ، به این میگن بازاریابی مستقیم

2) شما در یک مهمانی به همراه دوستانتون، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله یکی از دوستاتون میره پیش دختره ،به شما اشاره می کنه و می گه : " اون پسر ثروتمندیه ، باهاش ازدواج کن" ، به این می گن تبلیغات

3) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله میرین پیشش و شماره تلفنش رو می گیرین ، فردا باهاش تماس می گیرین و می گین : "من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج کن" ، به این میگن بازاریابی تلفنی

 

4) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله کراواتتون رو مرتب می کنین و میرین پیشش ، اون رو به یک نوشیدنی دعوت می کنیین ، وقتی کیفش می افته براش از روی زمین بلند می کنین ، در آخر هم براش درب ماشین رو باز می کنین و اون رو به یک سواری کوتاه دعوت می کنین و میگین : " در هر حال ،من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج می کنی؟ " ، به این میگن روابط عمومی

5) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین که داره به سمت شما میاد و میگه : "شما پسر ثروتمندی هستی ، با من ازدواج می کنی؟" ، به این می گن شناسایی علامت تجاری شما توسط مشتری

6) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله میرین پیشش و می گین : "من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج کن" ، بلافاصله اون هم یک سیلی جانانه نثار شما می کنه ، به این میگن پس زدگی توسط مشتری

 

7) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله میرین پیشش و می گین : "من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج کن" و اون بلافاصله شما رو به همسرش معرفی می کنه ، به این می گن شکاف بین عرضه و تقاضا

 

8) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، ولی قبل از این که حرفی بزنین ، شخص دیگه ای پیدا می شه و به دختره میگه : "من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج کن" به این میگن از بین رفتن سهم توسط رقبا

 

9) شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، ولی قبل از این که بگین : "من پسر ثروتمندی هستم ، با من ازدواج کن" ، همسرتون پیداش میشه ، به این میگن منع ورود به بازار

 

 

منبع راهکار مدیریت

[ یکشنبه ٢٩ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:۱٥ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

تعیین هدف یکی از اساسی ترین مراحل در فرایند مدیریت است. تعیین هدف درمورد برنامه ریزی پروژه های خاص، جلسات، امور تجاری، امور شخصی و یا هر برنامه دیگری که در آن تاکید بر روی حصول نتایج باشد، مورداستفاده فراوان دارد. فعالیتهایی که بدون هدف انجام می گیرد بی ارزش یا حداقل کم فایده خواهندبود. فرض کنید که برای گذراندن تعطیلات، سفری را با اتومبیل بدون درنظر داشتن مقصد خاصی شروع کنید، مثلاً از تهران به سوی کاشان حرکت کنید، در بین راه عقیدتان را عوض کرده به طرف اراک بروید اما در این مسیر دوباره فکر کنید که اگر به اصفهان بروید بهتر است و بالاخره زمانی که به سوی اصفهان می روید، تصمیم بگیرید که به مسافرت نروید و به طرف منزل روانه شوید. البته اگـر منظور شما از این مسافرت تنها اتومبیل سواری بی هدف بوده، منظورتان بــرآورده شـده ولی در غیر این صورت به نتیجه ای نرسیده اید. همین طور هیچ سازمانی را نمی توان پیدا کرد که مایل باشد هزینه فعالیتهایی را متحمل شود تنها به خاطر اینکه فعالیتهایی بدون درنظرگرفتن نتایج حاصل از آنها انجام پذیرند. هدفها اساس تعیین فعالیتهایی هستند که باید انجام گیرند همچنین به ایجاد ضوابطی که برای ارزیابی کمی و کیفی فعالیتها لازم است، کمک می کنند. بدین ترتیب تعیین هدفها یکی ازمهمترین عوامل در اجرای مدیریت موثر در سازمان هستند. البته فرایند هدف گذاری باید متناسب با نیازهای هر سازمان باشد. برخی از سازمانها از یک ساختار رسمی خشک برای فرایند هدف گذاری استفاده می کنند درحالی که برخی دیگر از سازمانها فرایند غیررسمی را ترجیح می دهند.

مزایای هدف گذاری



ادامه مطلب
[ شنبه ٢۸ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ٧:٤٢ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

این مقاله به موضوع هوش هیجانی و کاربرد آن در مدیریت سازمان‌ها می‌پردازد. هوش هیجانی تعریف شده و با هوش تحصیلی مقایسه می‌شود. شرایط بروز هوش هیجانی و استعدادهای فردی برای ایجاد هوش هیجانی تشریح می‌شوند. سپس کاربرد هوش هیجانی در مدیریت بازار بررسی می‌شود. هم‌چنین به موضوع هوش بین فردی، امید و خوش‌بینی و نقش آنها در مدیریت بازار پرداخته می‌شود.


1-
مقدمه

مدیریت و یا عامل انسانی مهمترین دلیل تحولاتی است که امروز بشر در همه زمینه‌ها و به هر شکلی در جوامع گوناگون شاهد آن است. در واقع عامل انسانی است که تفاوت‌های فاحش امروز زندگی بشر با شرایط گذشته‌اش را رقم زده است. اگر این عامل از زندگی روزمره حذف شود در واقع توسعه و پیشرفت از زندگی انسان حذف می‌شود. برای تغییر و حرکت بسوی شرایط بهتر علاوه بر عواملی چون سرمایه، مواد اولیه و غیره مهمترین و اصلی‌ترین عامل نیروی انسانی است. در واقع ثروت و دارایی هر جامعه‌ای تنها و تنها نیروی انسانی است. این دیدگاه شاید افراطی بنظر برسد ولی واقعیت‌های پیشرو در جوامع گوناگون این امر را ثابت می‌کند. اگر یک جامعه را با همه امکانات مادی و ثروت‌های بیکران با جامعه‌ای که از همه این امکانات بی‌بهره است مقایسه کنیم و مشاهده کنیم که جامعه فاقد ثروت از توان و قدرت بالاتری برخوردار است تنها عاملی که این مسئله را ایجاد کرده باید عامل انسانی باشد در زمینه امور اقتصادی و تجاری مانند همه دیگر بخش‌های اجتماعی عامل انسانی مهم و حیاتی است. مقاله حاضر نگاهی دارد به یکی از دیدگاه‌های جدید در زمینه مدیریت تجاری.


ادامه مطلب
[ شنبه ٢۸ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ٧:۳٩ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

بازار بورس مکانی است که درآن سهام شرکتهای گوناگون تولیدی خدماتی و سرمایه گذاری داد و ستد می شود. مردم به بازاربورس بازارسهام هم می گویند. اما نام رسمی و قانونی آن "بورس اوراق بهادار" می باشد." که منظوراز اوراق بهادارهمان برگه های سهام شرکتهاست. به مکانی که در آن عمل داد و ستد انجام می گیرد "تالار معاملات بورس "گفته می شود.

اصلی ترین تالارمعاملات بورس کشوردر تهران - خیابان حافظ - تقاطع جمهوری واقع است. ورودعموم مردم درآن آزاد است.

برای آشنایی با نحوه داد وستد سهام دربورس می توان با مراجعه به تالارهای معاملات بورس به طورعملی آشنا شد وسپس با مراجعه به کارگزاری های مختلف بورس که درمکانهای مختلف شهرها پراکنده هستند فرم درخواست خرید سهم شرکت مورد نظررا تکمیل و در پایان سال مالی و پس ازبرگزاری مجمع عمومی عادی متناسب با حجم سهامی که خریداری شده از سود مناسب و قطعی که معمولا دو برابر سود بانک هاست برخوردار شد. حدود 40 درصد در سال

درشهرستانهای دورافتاده کشورنیزعلاقمندان می توانند ازطریق شعب مرکزی بانک ملی جهت خرید سهام شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهاداراقدام نمایند.

البته برای خرید سهام از روش خرید و فروش الکترونیکی هم میتوان استفاده نمود. برای این منظورباید اول به یکی ازشعب بانک توسعه صادرات درسراسر کشورمراجعه نموده و حساب بانکی افتتاح کنید و فرم درخواست خدمات خرید و فروش الکترونیکی سهام را تکمیل نموده و کلمه عبور password دریافت کنید. بعد ازطریق اینترنت به سایت بانک توسعه صادرات ایران وارد شوید و به نشانی .WWW .edbi .IR

سپس فرم مخصوص خرید و فروش سهام و همچنین فرم وکالتنامه برداشت از حساب را تکمیل نمایید.

البته برای استفاده ازاین خدمات باید پست الکترونیکی (Email) داشته باشیم. فرم تکمیل شده در ساعات اداری فورا دردستورکار قرارمی گیرد و درساعات غیر اداری درابتدای صبح روزبعد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 


ادامه مطلب
[ شنبه ٢۸ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ٧:٢٦ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

 

 

نام کتاب

تألیف

توضیحات

زبان عمومی و تخصصی

1

زبان عمومی کارشناسی ارشد *

آرمان اشراقی

 

2

English for Management *

آرمان اشراقی

 

3

زبان تخصصی مدیریت (مقدماتی و پیشرفته) *

داور ونوس

 

4

504 واژه ضروری زبان انگلیسی با ترجمه فارسی *

مترجم : محمدرضا مجدی

ویراستار : علی بهرامی

5

متون تخصصی مدیریت به زبان انگلیسی *

استونر- فریمن- برگزیده دکتر اسماعیل پور و آرمان اشراقی

انتشارات نگاه دانش

6

(GMAT) زبان تخصصی مدیریت

داور ونوس - پگاه شاپوری

 

7

انگلیسی برای دانشجویان مدیریت

دکتر فرهاد مشفقی

انتشارات سمت

8

زبان عمومی

اباذر نورحسینی

انتشارات آزاده (راهیان ارشد)

9

گرامر از دبیرستان تا دانشگاه

عباس فرزام

 

10

Essential words for the TOEFL

Barron's

 

11

فرهنگ فراگیری دانش مدیریت

پاتریک مانتانا

ترجمه : خلیلی شورینی

12

سوال های چند گزینه ای زبان تخصصی مدیریت

اسدالله کردنائیج

کتاب مهربان نشر

13

جزوه 932 واژه ضروری برای زبان تخصصی مدیریت

علی یونسیان

دانلود از سایت مدیر

تئوریهای مدیریت

1

مدیریت عمومی *

مهدی الوانی

 

2

مبانی سازمان و مدیریت *

علی رضائیان

انتشارات سمت

3

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم *

علی رضائیان

انتشارات سمت

4

مبانی مدیریت رفتار سازمانی *

علی رضائیان

انتشارات سمت

5

مدیریت منابع انسانی *

اسفندیار سعادت

انتشارات سمت

6

مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی *

علی اکبر افجه

 

7

تستهای تالیفی کتابهای مدیریت عمومی دکتر الوانی و مبانی سازمان و رفتار سازمانی دکتر رضاییان

سایت مدیر

دانلود از سایت مدیر

8

مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوریهای مدیریت

داور ونوس و مهرداد پرچ

(انتشارات مهربان نشر)

9

تئوری و طراحی سازمان

استیفن رابینز

ترجمه:الوانی و دانائی فرد

10

مبانی مدیریت رفتار سازمانی

استیفن رابینز

ترجمه :اعرابی وپارسائیان

11

تئوری های سازمان

ریچارد ال دفت

ترجمه :پارسائیان و اعرابی

12

مدیریت رفتار سازمانی

هرسی و بلانچارد

ترجمه : علی علاقه بند

13

مروری جامع به نظریه های مدیریت سازمان

سید رضا سید جوادین

 

14

مدیریت منابع انسانی

ناصر میر سپاسی

 

15

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

شمس السادات زاهدی

 

16

مدیریت منابع انسانی

سید حسین ابطحی

انتشارات دانشگاه پیام نور

17

مروری بر تئوریها و اصول مدیریت

علیرضا امیرکبیری

انتشارات نگاه دانش

18

تئوریهای مدیریت

عبدالله جاسبی

فقط کنکور دانشگاه آزاد

19

سازمان و مدیریت

رضا نجف بیگی

فقط کنکور دانشگاه آزاد

اقتصاد کلان

1

تست و خلاصه درس کارشناسی ارشد اقتصاد کلان *

محسن نظری

انتشارات نگاه دانش

2

2000 سوال چهارگزینه ای اقتصادکلان

محسن نظری

 

3

تست های اقتصاد کلان

تیمور رحمانی

 

4

اصول علم اقتصاد 2 (اقتصاد کلان)

مهدی تقوی

انتشارات دانشگاه پیام نور - فقط برای دانشگاه آزاد

اقتصاد خرد

1

تست و خلاصه درس کارشناسی ارشد اقتصاد خرد *

محسن نظری

انتشارات نگاه دانش

2

2000 سوال چهار گزینه ای اقتصاد خرد

محسن نظری

 

3

تئوری و مسائل اقتصاد خرد

دومنیک سالواتوره

ترجمه حمیدرضا ارباب

4

مقدمه ای بر تحلیلهای اقتصاد خرد

مهدی تقوی

چاپ دانشگاه آزاد – فقط برای دانشگاه آزاد

ریاضیات

1

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت *

اکبر عالم تبریز

 

2

تست و خلاصه درس ریاضیات کارشناسی ارشد *

نیکوکار

 

3

ریاضیات

هادی رنجبران

نشر کتاب دانشگاهی

4

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت (جلد 1 و2)

ابراهیمی و صدقیانی

 

5

ریاضیات عمومی

امید محمودیان

 

6

ریاضیات عمومی و کاربرد آن - جلد 1و2

محمد حسن پورکاظمی

 

7

ریاضیات کاربردی

وحید ناصحی فر

انتشارات پوران پژوهش

آمار

1

آمار و کاربرد آن در مدیریت (2جلد) *

عادل آذر - مومنی

انشارات سمت

2

تست و خلاصه درس آمار کارشناسی ارشد *

نیکوکار

 

3

آمار و کاربرد آن در مدیریت

اکبر عالم تبریز – مریم بهرامی

انتشارات پلیکان (تست قرمز)

4

آمار و کاربرد آن در مدیریت

صدقیانی - ابراهیمی

 

5

آمار و احتمالات

هادی رنجبران

نشر کتاب دانشگاهی

6

آمار کاربردی

وحید ناصحی فر و دیگران

نشر ترمه

7

مفاهیم اساسی آمار (3جلد) – بخش 1و2وتکمیلی

علی مدنی

فقط برای دانشگاه آزاد

8

مبانی استنتاج آماری

علی مدنی

فقط برای دانشگاه آزاد

پژوهش عملیاتی

1

پژوهش عملیاتی *

عارفه فدوی

انتشارات نگاه دانش

2

تحقیق در عملیات (2 جلد )

اکبر عالم تبریز

انتشارات پوران پژوهش

3

پژوهش عملیاتی ( برنامه ریزی خطی (

محمدرضا مهرگان

نشر کتاب دانشگاهی

4

تحقیق در عملیات: مفاهیم و کاربردهای برنامه ریزی خطی

عادل آذر

انتشارات سمت

مدیریت مالی

1

مدیریت مالی - جلد 1و2 *

ریموند پی.نوو

جهانخانی و پارسائیان

2

مدیریت مالی *

تهرانی

 

3

مدیریت مالی

قالیباف

 

4

مدیریت مالی

حسین عبده تبریزی

نشر آگه

5

مدیریت مالی

علی اسدالهی فام، سیدسعید میرواحدی

انتشارات فراآموزش (مدرسان شریف)

مدیریت بازاریابی

1

مدیریت بازاریابی *

روستا، ونوس، ابراهیمی

انتشارات سمت

2

اصول بازاریابی

فیلیپ کاتلر

ترجمه بهمن فروزنده

3

مجموعه تست مدیریت بازاریابی

ونوس

 

4

مجموعه تست مدیریت بازاریابی

افلاکی

 

5

2000 تست مدیریت بازاریابی

حقیقی، ابراهیمی نژاد، کیایی

 

کلیه دروس

1

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد اول (دروس عمومی) *

گروه مولفان

انتشارات نگاه دانش

2

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد دوم (دروس تخصصی)*

گروه مولفان

انتشارات نگاه دانش

3

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مدیریت – جلد اول – قسمت اول – سال 74 تا 79 (دروس عمومی)

گروه مولفان

انتشارات نگاه دانش- -برای آزاد ضروری است

4

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مدیریت – جلد اول – قسمت دوم – سال 80 تا 84 (دروس عمومی)

گروه مولفان

انتشارات نگاه دانش- -برای آزاد ضروری است

5

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مدیریت – جلد دوم (دروس تخصصی)

گروه مولفان

انتشارات نگاه دانش- -برای آزاد ضروری است

منبع  www.modir.ir

 

 

 

[ یکشنبه ٢٢ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ٥:٤٦ ‎ب.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

گشایش
مطالعه سیر تکاملی مدیریت از گذشته تا کنون, نشان‌دهنده روند تغییر نوع تفکر بشر است. روزی پول و ثروت حرف اول و آخر را می‌زد, اما امروز فکر و اندیشه. روزی فقط خروجی اهمیت داشت اما امروز منابع انسانی داخل مجموعه و مشتری. مشاهده و بررسی این روند, حاوی درس‌های بسیار ارزنده‌ای برای ما است. اینکه بدانیم کجا هستیم و چقدر فاصله داریم.

ظهور مدیریت
انسان از اولین روزهای خلقت خود با مفهوم مدیریت همراه بوده است. اما برای اولین بار این چینی‌ها بودند که در حدود 1100 سال قبل از میلاد مسیح, به صورت سازمان‌یافته چهار وظیفه مدیریتی برنامه‌ریزی, سازمان‌دهی, رهبری و کنترل را تجربه کردند. بعد از آنان نیز ایرانیان, مدیریت را با تجربیات و نگرش‌های خود آزمودند. در حدود سال‌های 350 تا 400 قبل از میلاد, یونانیان مدیریت را به عنوان یک هنر متمایز تشخیص داده و رویکردی علمی را برای آن ابداع نمودند. در آغاز قرن بیستم, مدیریت به عنوان یک رشته و مقوله رسمی و ساخت‌یافته مطرح شد.

اولین مفاهیم مدیریت و تاثیرات آنان
اولین مقولات کلیدی که باعث تعویق رشد و شکوفایی کسب‌وکارهای گذشته می‌شدند ارتباطات و حمل‌ونقل بوده‌اند.


ادامه مطلب
[ شنبه ٢۱ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ٢:٠٠ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

مقدمه
در گذشته خیلی از کارکنان آموخته اند که اگر بخواهند حرفشان را بزنند از ترقی و اضافه حقوق خبری نخواهدبود و ممکن است کار خود را نیز از دست بدهند. اما روز به روز پیشرفتهایی برای ایجاد جامعه ای مبتنی بر ارزشهای قاطعیت، حاصل شده است. افراد نسبت به گذشتــــه راحتتر نظر خود را بیان می کنند.
روابط میان افراد به برابری طرفین توجه دارد هرچند رفتار بعضی از مدیران به گــونه ای است که اگر در عصر قبلی زندگی می کردند، خوشحالتر بودند. اما به دلایل متعدد، محل کار تا حد زیادی انسانی تر شده است و کارکنان ابراز عقیده می کنند و به رغم مخالفت رئیس، دیـــدگاههای خود را بازگو می کنند.
قاطعیت برای همـه افراد در سازمان می تواند سودمند باشد و نتایج سودمندی فراهم کند به نحوی که مدیر قاطع رابطه بهتری با زیردستان و برخورد موثرتری با مافوق خود دارد. رفتار قاطع اغلب با رفتار پرخاشگرانه اشتباه می شود. ازجمله تمایزات اساسی میان مدیران قاطع و مدیران پرخاشگر این واقعیت است که مدیر قاطع مورد احترام دیگران است، همان گونه که برای خود ارزش و احترام قایل می شود، به دیگران نیز احترام می گذارد. چنین مدیری به جای آنکه دیگران را مجبور به تبعیت از خواسته های خود کند با آنهــــا مشورت می کند. درحالی که مدیران پرخاشگر به تابعیت محض زیردستان عادت کرده اند نه مشارکتشان.

تعریف قاطعیت
قاطعیت یکی از جنبه های قابل اصلاح ارتباط میان افراد است. این مهارت می تواند افراد را در برخورد با همکاران مافوق و زیردست بسیار یاری دهد.


ادامه مطلب
[ شنبه ٢۱ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱:٥٥ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

همه می دانیم خشم چیست و آن را احساس کرده ایم: چه زمانی که یک ناراحتی گذراست و چه هنگامی که عصبانیت تمام عیار است. خشم یکی از عواطف کاملاً معمولی و اغلب سالم است. اما هنگامی که از کنترل خارج شود و چهره ای مخرب به خود گیرد مشکلاتی را در محیط کار، روابط خصوصی و کیفیت کلی زندگی شما به وجود می آورد. این مطلب به شما کمک می کند خشم را بهتر درک و مدیریت و کنترل کنید.


خشم چیست؟
فطرت خشم
براساس تعریف دکتر چارلز اسپیلبرگر روانشناسی که متخصص مطالعه خشم است: «خشم حالتی عاطفی است که از نظر شدت از تحریک ملایم تا عصبانیت شدید تغییر می کند.» مانند سایر عواطف همراه با تغییرات فیزیولوژیکی و زیست شناختی است. وقتی عصبانی می شوید ضربان قلب و فشار خون شما بالا می رود و نیز سطوح هورمون های مربوط به انرژی مانند آدرنالین و نورآدرنالین افزایش می یابد. علت خشم می تواند هم رخدادهای بیرونی و هم درونی باشد؛ شما می توانید از دست شخص بخصوصی عصبانی باشید (یک همکار یا رئیس) یا یک رویداد (یک گره ترافیکی، یک پرواز لغو شده) یا خشم شما می تواند به دلیل نگرانی و تشویش در باره مسایل شخصی تان باشد. خاطره رخدادهای دردناک و خشم آور نیز می تواند احساس های عصبانیت را برانگیزد.

بیان خشم
راه غریزی و طبیعی بیان خشم پاسخ دادن تهاجمی است


ادامه مطلب
[ شنبه ٢۱ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱:٥٢ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

برخی از مدیران معتقدند که معذرت‌خواهی نشانه ضعف است و آنان را از چشم کارمندان می‌اندازد.
در حقیقت عکس این امر صادق است. جسمامین ویست، نویسنده می‌گوید: «بخشش اشتباهات دیگران راحت است، اگر آنان شاهد اشتباه شما باشند تحمل آن برایتان مشکل است.»
مدیرانی که مرتکب اشتباه می‌شوند و معذرت‌خواهی نمی‌کنند، از ارزش‌شان نزد کارمندان کاسته می‌شود. کارمندان می‌دانند که هیچ‌کس کامل نیست و برای مدیرانی که این امر را نمی‌پذیرند، احترامی قائل نمی‌شوند. مدیری که اشتباه می‌کند و آن را نمی‌پذیرد، نادان است یا ترسو؟ کارمندی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «شک دارم، مدیر اشتباهش را بپذیرد، برای کسی که برای شما ارزش قائل نیست، خیلی سخت است احترام قائل شوید.» البته منظورم این نیست که به گناهان خود اعتراف کنید، بلکه اشتباه خود را بپذیرید و صادقانه معذرت‌خواهی کنید.

بپذیرید کامل نیستید

شما مدیر هستید ولی دلیل نمی‌شود که جایزالخطا نباشید. در حقیقت در مقام مدیر ممکن است بیش از دیگران اشتباه کنید. اشتباه کردن طبیعی است، حالا احساس بهتری ندارید؟

 

اشتباه‌تان را بپذیرید


ادامه مطلب
[ شنبه ٢۱ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱:۱٥ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

 

روزانه - مدیریت بازرگانی

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

دانشگاه اصفهان

11

0

گرایش بازاریابی - فاقد خوابگاه

دانشگاه اصفهان

11

0

گرایش مدیریت تحول - فاقد خوابگاه

دانشگاه اصفهان

6

0

گرایش مدیریت مالی - فاقد خوابگاه

دانشگاه اصفهان

2

0

گرایش بازاریابی-شیوه آموزش محور-فاقد خوابگاه

دانشگاه اصفهان

2

0

گرایش مدیریت تحول- شیوه آموزش محور-فاقد خوابگاه

دانشگاه اصفهان

2

0

گرایش مدیریت مالی- شیوه آموزش محور-فاقد خوابگاه

دانشگاه الزهرا(س)

6

0

فقط زن - گرایش بازاریابی

دانشگاه الزهرا(س)

0

6

فقط زن - گرایش مدیریت مالی

دانشگاه ایلام

2

0

-

دانشگاه تبریز

4

0

گرایش بازرگانی بین الملل

دانشگاه تبریز

1

0

گرایش بازرگانی بین الملل-شیوه آموزش محور

دانشگاه تربیت مدرس

6

0

-

دانشگاه تربیت مدرس

2

0

بورسیه کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه

دانشگاه تهران

5

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه تهران

0

5

گرایش بازرگانی بین المللی

دانشگاه تهران

5

0

محل تحصیل قم

دانشگاه سمنان

4

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه سمنان

4

0

گرایش مدیریت مالی

دانشگاه خلیج فارس بوشهر

5

0

-

دانشگاه سیستان وبلوچستان

4

0

گرایش مدیریت تحول(باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی (

دانشگاه سیستان وبلوچستان

4

0

گرایش مدیریت مالی(باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی (

دانشگاه سیستان وبلوچستان

1

0

گرایش مدیریت تحول(باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی ( - شیوه آموزش محور

دانشگاه سیستان وبلوچستان

1

0

گرایش مدیریت مالی(باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی ( -شیوه آموزش محور

دانشگاه شاهد

4

0

گرایش بازاریابی بین المللی - شرایط در انتهای دفترچه

دانشگاه شاهد

4

0

گرایش مدیریت مالی - شرایط در انتهای دفترچه

دانشگاه شهیدباهنرکرمان

4

0

فاقد خوابگاه

دانشگاه شهیدبهشتی

5

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه شهیدبهشتی

5

0

گرایش بازرگانی بین المللی

دانشگاه شهیدچمران اهواز

5

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه شهیدچمران اهواز

5

0

گرایش مالی

دانشگاه علامه طباطبایی

12

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه علامه طباطبایی

12

0

گرایش بازرگانی بین المللی

دانشگاه علامه طباطبایی

12

0

گرایش مدیریت بیمه

دانشگاه علامه طباطبایی

12

0

گرایش مدیریت تحول

دانشگاه علامه طباطبایی

2

0

گرایش بازاریابی - شیوه آموزش محور

دانشگاه علامه طباطبایی

2

0

گرایش بازرگانی بین المللی - شیوه آموزش محور

دانشگاه علامه طباطبایی

2

0

گرایش مدیریت بیمه - شیوه آموزش محور

دانشگاه علامه طباطبایی

2

0

گرایش مدیریت تحول - شیوه آموزش محور

دانشگاه فردوسی مشهد

8

0

گرایش بازاریابی بین الملل

دانشگاه فردوسی مشهد

8

0

گرایش مدیریت تحول

دانشگاه گیلان-رشت

8

0

-

دانشگاه لرستان-خرم آباد

3

0

بازاریابی

دانشگاه مازندران-بابلسر

6

0

-

دانشگاه یزد

5

0

-

 

شبانه مدیریت بازرگانی

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

دانشگاه الزهرا(س)

2

0

فقط زن - گرایش بازاریابی

دانشگاه الزهرا(س)

0

2

فقط زن - گرایش مدیریت مالی

دانشگاه ایلام

3

0

-

دانشگاه تبریز

1

0

گرایش بازرگانی بین المللی

دانشگاه تبریز

1

0

گرایش بازرگانی بین المللی - شیوه آموزش محور

دانشگاه تهران

6

0

گرایش بازاریابی - فاقد خوابگاه

دانشگاه تهران

0

6

گرایش بازرگانی بین المللی - فاقد خوابگاه

دانشگاه تهران

5

0

محل تحصیل قم - فاقدخوابگاه

دانشگاه سمنان

4

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه سمنان

4

0

گرایش مدیریت مالی

دانشگاه سیستان وبلوچستان

2

0

گرایش مدیریت تحول( باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی (

دانشگاه سیستان وبلوچستان

2

0

گرایش مدیریت مالی(باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی (

دانشگاه سیستان وبلوچستان

3

0

گرایش مدیریت تحول( باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی (- شیوه آموزش محور

دانشگاه سیستان وبلوچستان

3

0

گرایش مدیریت مالی(باهمکاری دانشگاه شهید بهشتی ( - شیوه آموزش محور

دانشگاه شاهد

6

0

گرایش بازاریابی بین المللی - شرایط در انتهای دفترچه

دانشگاه شاهد

6

0

گرایش مالی- شرایط در انتهای دفترچه

دانشگاه شهیدباهنرکرمان

4

0

فاقد خوابگاه

دانشگاه شهیدبهشتی

3

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه شهیدچمران اهواز

4

0

گرایش بازاریابی

دانشگاه شهیدچمران اهواز

4

0

گرایش مالی

دانشگاه علامه طباطبایی

0

12

گرایش بازاریابی

دانشگاه علامه طباطبایی

0

12

گرایش بازرگانی بین المللی

دانشگاه علامه طباطبایی

0

12

گرایش مدیریت بیمه

دانشگاه علامه طباطبایی

0

12

گرایش مدیریت تحول

دانشگاه علامه طباطبایی

0

1

گرایش بازاریابی - شیوه آموزش محور

دانشگاه علامه طباطبایی

0

1

گرایش بازرگانی بین المللی - شیوه آموزش محور

دانشگاه علامه طباطبایی

0

1

گرایش مدیریت بیمه - شیوه آموزش محور

دانشگاه علامه طباطبایی

0

1

گرایش مدیریت تحول - شیوه آموزش محور

دانشگاه فردوسی مشهد

3

0

گرایش بازاریابی بین الملل

دانشگاه فردوسی مشهد

3

0

گرایش تحول

دانشگاه گیلان-رشت

6

0

-

دانشگاه مازندران

4

0

-

دانشگاه یزد

2

0

-

 

پیام نور

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

دانشگاه پیام نورمرکزتحصیلات تکمیلی تهران

20

0

گرایش بازرگانی بین المللی

دانشگاه پیام نورمرکزتهران(واحد ری)

20

0

-

دانشگاه پیام نورمرکزتهران ( واحدکرج )

20

0

-

دانشگاه پیام نورمرکزگرمسار

20

0

-

غیرانتفاعی

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی ارس - تبریز

10

0

گرایش بازرگانی بین المللی

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی ارس - تبریز

10

0

گرایش مدیریت مالی

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی ارشاد - دماوند

10

0

فقط زن - واحدخواهران تهران

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی ارشاد - دماوند

10

0

فقط مرد – واحدبرادران دماوند

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی الغدیر - تبریز

10

0

گرایش بازرگانی بین المللی

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی الغدیر - تبریز

10

0

گرایش مدیریت مالی

موسسه غیرانتفاعی کار

15

0

محل تحصیل واحد خرمدره

 

نیمه حضوری

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

دانشگاه تربیت مدرس

7

0

فاقدخوابگاه وتسهیلات

در کنکور سال 1388 گرایش مدیریت منابع انسانی با ضرایب رشته مدیریت بازرگانی به صورت زیر ارائه شده بود

روزانه- مدیریت منابع انسانی

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

دانشگاه تهران

10

0

با ضرایب مدیریت بازرگانی

شبانه - مدیریت منابع انسانی

دانشگاه

نیمسال اول

نیمسال دوم

ملاحظات

دانشگاه تهران

0

12

با ضرایب مدیریت بازرگانی- فاقد خوابگاه

 

منبع  www.modir.ir

[ پنجشنبه ۱٩ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱:۳٢ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

مقایسه رتبه و محل داوطلبان پذیرفته شده

رتبه

نام دانشگاه

نوع

گرایش

23

دانشگاه تهران

روزانه

بازرگانی بین الملل

34

دانشگاه شهیدبهشتی

روزانه

بازرگانی بین الملل

54

دانشگاه شهیدبهشتی

روزانه

بازرگانی بین الملل

74

دانشگاه شهیدبهشتی

روزانه

بازاریابی

78

دانشگاه شهیدبهشتی

روزانه

بازاریابی

160

دانشگاه علامه طباطبایی

روزانه

بازرگانی بین الملل

199

دانشگاه علامه طباطبایی

روزانه

مدیریت تحول

225

دانشگاه علامه طباطبایی

روزانه

مدیریت بیمه

267

دانشگاه علامه طباطبایی

شبانه

بازاریابی

295

دانشگاه علامه طباطبایی

شبانه

بازرگانی بین الملل

321

دانشگاه گیلان

روزانه

-

341

دانشگاه اصفهان

روزانه- آموزش محور

بازاریابی

422

دانشگاه علامه طباطبایی

شبانه

مدیریت بیمه

422

دانشگاه یزد

روزانه

-

452

دانشگاه شهیدباهنر کرمان

روزانه

-

489

دانشگاه خلیج فارس بوشهر

روزانه

-

574

دانشگاه شاهد

شبانه

بازاریابی بین المللی

588

دانشگاه ایلام

شبانه

-

660

دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران

پیام نور

بازرگانی بین الملل

703

غیرانتفاعی ارشاد دماوند- خواهران

غیرانتفاعی

-

767

دانشگاه پیام نورمرکزتهران /واحدری /

پیام نور

-

771

دانشگاه پیام نورمرکزتهران /واحدری /

پیام نور

-

859

دانشگاه پیام نور تهران- مرکز کرج

پیام نور

-

897

غیرانتفاعی ارس تبریز

غیرانتفاعی

بازرگانی بین الملل

959

دانشگاه پیام نور تهران- مرکز کرج

پیام نور

-

1011

دانشگاه پیام نور – مرکز گرمسار

پیام نور

-

1060

دانشگاه پیام نور – مرکز گرمسار

پیام نور

-

1110

دانشگاه پیام نور – مرکز گرمسار

پیام نور

-

1112

دانشگاه پیام نور – مرکز گرمسار

پیام نور

-

 
[ پنجشنبه ۱٩ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:٤٠ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد

نام درس

ضریب

زبان تخصصی

3

ریاضی

1

آمار

1

تئوریهای مدیریت

3

اقتصاد خرد

1

اقتصاد کلان

1

مدیریت مالی

3

تحقیق در عملیات

2

بازاریابی

3

 

منبع  www.modir.ir

[ پنجشنبه ۱٩ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:٢٧ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

مدیریت بازرگانی دانشگاه سراسری

دروس

ضرایب

زبان عمومی و تخصصی

3

ریاضی و آمار

2

تئوریهای مدیریت

3

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات

2

مدیریت مالی

2

بازاریابی

2

 منبع   www.modir.ir

[ پنجشنبه ۱٩ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:۱۸ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

آن چه در مدیریت اداری و صنعتی و آموزشی کشور جای بحث و تامل بسیار جدی و فوری دارد، مساله خلاقیت است. پایه و اساس مدیریت علمی در دنیای امروز مبتنی بر افزایش خلاقیت است. منظور از خلاقیت توانایی بهره برداری بهینه از حداقل امکانات است، که در آن مفاهیم بهره وری، صرفه جویی در زمان و انرژی، صرفه جویی در هزینه ها افزایش مطلوبیت و کارآمدی و نوآوری و آفرینندگی در همه ی ابعاد مادی و معنوی لحاظ شده است. مهندسی ذهن چیست؟ مهندسی ذهن؛ آشنایی با کارکرد و ساختار ذهن هوشیار و ناهوشیار و بهره برداری بهینه از توانایی های شگفت انگیز آن هاست. مهندسی ذهن، طراحی و مدیریت ذهن برای رسیدن به هدف های معین است. مهندسی ذهن، نمایانگر یک قدرت عظیم و شگفت انگیز در ذهن است و آن قدرت، توانایی ذهن آدمی در تطبیق واقعیت ها و جهان بیرونی با پروژه ها و طرح های ثبت شده در آن است.


ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱٥ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:۳٦ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]

از آنجا که در مورد ارتباط «نظام ارزشى اسلام» و «مدیریت» سؤالات زیادى شده و با همه توضیحات، احتمالاً ارتباط آنها به خوبى روشن نشده است، ناچار این گفتار را به تبیین بیشترى از همین موضوع اختصاص مى دهیم.

اصولاً از ترکیب اضافى «مدیریت اسلامى» برداشتهاى مختلفى مى شود:

الف. تربیت یافتگان دانشگاه هاى غربى به دلیل دیدگاه ویژه خود، این تعبیر را صحیح نمى دانند و معتقدند که علومى از قبیل مدیریت، روان شناسى، جامعه شناسى و حتى اقتصاد، اسلامى و غیر اسلامى ندارد. آنها تصور مى کنند که تعابیرى از این قبیل، مصنوعى و ساخته عالمان متعصب مذهبى است که در پى سوء استفاده از مذهب و اعتقاد مردمند. طبق اعتقاد آنها روحانیت در مسیحیت و اسلام براى تأمین منافع مادى و تعمیق حاکمیت ظاهراً معنوى خود و اغفال مردم به هر علمى، نابجا رنگ دینى مى زند تا سر رشته تمامى علوم از جمله علوم انسانى را نیز بدست گیرد. متولیان امور دینى ـ که اصلاً نیازى به وجودشان نیست


ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱٥ شهریور ۱۳۸۸ ] [ ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ ] [ Hadis ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

دانش اگر در ثریا هم باشد مردمانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت... پیامبر اعظم(ص)
موضوعات وب
امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت